هشدار جدی سفارت امریکا در کابل به کارمندانش

گزارشگر:چهار شنبه 8 میزان 1394 - ۰۷ میزان ۱۳۹۴

سفارت امریکا در کابل با صدور بیانیه‌یی در مورد احتمال حمله به شهروندان این کشور در افغانستان هشدار داد و خواستار در نظر گرفتن خروج از کابل شد.
سفارت امریکا در کابل دیروز با صدور بیانیه‌یی از برنامه‌ریزی برای حمله علیه شهروندان امریکایی در کابل خبر داد.
در بیانیه آمده است که احتمال می‌رود حمله به منظور هدف قرار دادن بیمارستان یا کلینیک «کیور آی» (Cure Eye) در شرق کابل برنامه‌ریزی شده باشد.
mnandegar-3گفته می‌شود در این بیمارستان اتباع خارجی مستقر در افغانستان مشغول به فعالیت هستند.
در این بیانیه جزئیاتی در مورد زمان، اشخاص مورد هدف و نحوه حمله نیامده است.
سفارت امریکا در افغانستان ضمن بی‌ثبات خواندن اوضاع امنیتی کابل به شهروندان امریکایی در این شهر هشدار داد که خروج از این کشور را در نظر داشته باشند.
در این بیانیه همچنین از شهروندان امریکایی که قصد ماندن در کابل را دارند نیز خواسته شده است که تمهیدات امنیتی لازم را در دستور کار خودشان قرار دهند.
چندی قبل، سفارت امریکا در کابل با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرده بود که اوضاع امنیتی در افغانستان وخیم است و از شهروندان امریکایی می‌خواهیم تا این کشور را ترک کنند.
در بیانیه سفارت امریکا آمده بود که گزارش‌هایی مبنی بر طراحی و برنامه‌ریزی حملات تروریستی شبه‌نظامیان به اماکن، وسایل نقلیه افرادی که به نحوی با امریکا و نهادهای امریکایی در ارتباط هستند در اختیار سفارت این کشور در کابل قرار گرفته است.
این بیانیه در حالی از سوی سفارت امریکا در کابل صادر شده است که ناامنی‌ها در افغانستان به شدت افزایش پیدا کرده است تاجایی که روز دوشنبه شهر قندوز توسط طالبان سقوط کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.